Ohana’s & Snorkeling Tour

24 augustus 2023 - Nusa Lembongan, Indonesië

De verjaardag van Jor hebben we gevierd vandaag bij Beachclub Ohana’s.

Ontbijten deden we gewoon bij de vila. Ik had een verjaardagstaartje besteld. Ik dacht dat we bij de vila ontbeten maar je eet bij het zwembad, met dus ook andere gasten. Geen probleem! Alleen dat taartje kwam met muziek en al het personeel 🙈 Ben bang dat ik deze nog eens terug ga krijgen.

Cabana gehuurd, de hele dag gezwommen, gebakken, gegeten en gedronken. Eindigen met zonsondergang en een cocktail op een zitzak. Heerlijke dag!

Gister hadden we een Manta snorkeling tour. Beetje bewolkt maar dat was niet erg want gister in de beach club was het iets te hard gegaan met het zonnetje op onze Nederlandse huidje.
De gids weet natuurlijk waar ze moeten zijn, Manta’s zwemmen door en blijven niet lekker op 1 plekje liggen voor al die domme toeristen die komen kijken. Dus als ze er zijn moet je meteen het water inspringen, geen getwijfel of even wennen aan hoe koud het water is…..😂 Zo gezegd zo gedaan, plons, en ja hoor een Manta!
Heel groot nadeel dat die gidsen elkaar gaan seinen en er dus 100 snorkelaars op die Manta afgaan, met als gevolg een flipper gevecht. Snel de boot in en door naar de volgende stop.

Het zou kunnen dat je misschien een schildpad ziet hier. Ik twijfelde of ik mee ging maar ja je bent er maar 1 x… dus hup!
Binnen 5 seconden… niet 1 maar 3 !!! Wow wat vet! En we hadden even de tijd voordat er een andere gids het door had dus we hebben even een paar minuten met zn 4-en met de schildpad mee gezwommen. Het was echt net of we in de film van Nemo zaten.

Lunchen en lekker gezwommen bij het zwembad van onze vila. Om half 6 werden we opgepikt door een tuktuk voor een restaurant reservering. Lekker gegeten, hele leuke locatie, Hai Grill.
Helaas op de terugweg kreeg ik mega kramp en werd het een avondje toilet en vroeg naar bed. Goed opgestaan gelukkig.
Echter Jor geen oog dicht gedaan door extreme hoofdpijn, ervoor gekozen om vandaag maar even rustig aan te doen, dus Jor en de kids slapen lekker uit vandaag.
We zien wel of we onze plannen uitvoeren vandaag of er een chill dagje van maken.

Morgen met de boot terug naar Bali en de laatste 5 dagen verblijven we in Nusa Dua.

1. Merel:
    24 augustus 2023
    Jaaa zo gaaf allemaal!! Super leuk om te lezen. Geniet nog even lekker van jullie laatste dagen! 😘🥰
  2. Mieke Waalwijk:
    24 augustus 2023
    Hahahaha, kreeg Jordy teveel aandacht op zijn verjaardag !?
    Wat schitterend die onder water foto's, een reis om nooit meer te vergeten 💞